Depenent de la persona: 

Edat: la necessitat d’escalfament augmenta amb l’edat. En els nens, escalfament ha de ser preferit i monitoritzat per tal de no interrompre el creixement. En adolescents, les capacitats adaptatives del cos són molt grans i molt ràpides. No obstant això, és necessari escalfar. En els adults, l’escalfament esdevé essencial perquè permet obtenir tota la capacitat del múscul. En els ancians, l’escalfament ha de ser més gradual, més llarg, i més general com les seves habilitats de fer front a disminuir i el risc de desgast muscular augmenta.

Sexe: l’escalfament és tan important en els homes com en les dones, malgrat la diferència en la musculatura entre els dos.

 

Segons el clima:

Temperatura: Quan estigui calenta, el ritme cardíac s’accelerarà per augmentar el flux sanguini i l’intercanvi. De fet, el sistema cardiovascular porta calor del múscul als pulmons i a la pell. A més, aquest sistema cardiovascular eliminarà la calor produïda durant l’activitat física a través de la respiració i la sudoració. Quan és fred, el cos disminueix els seus intercanvis tèrmics amb el món exterior. Hi ha un augment de la resistència vascular, i per tant un augment de la pressió arterial.  A més, l’ús de roba adequada és molt recomanable per practicar l’exercici amb seguretat. Així, quan fa fred, la calefacció ha de ser més llarga perquè la calor sigui suficient per tal d’augmentar la temperatura dins dels músculs més grans.

Depenent de l’hora del dia: la durada de l’escalfament varia en funció de l’hora del dia. De fet, l’escalfament ha de durar més temps en el matí, quan el cos es desperta que a la tarda.